maandag 9 maart 2015

verkleden



 Op pinterest vind je de meest fantastische ideeen voor leuke creatieve uitspattingen. zo ook een kwallen-T-shirt met een heleboel lintjes!



















 Ik vond die zo tof, dat ik maar besliste er zelf eentje te maken... lang leve het stoffenspektakel waar we fantastisch leuk zigzaglint vonden voor relatief weinig geld. Met textiellijm in de aanslag zigzagden we het zigzaglint onder het stukje stof, dat we uit de mouw van een oude T-shirt uit de kringwinkel haalden (en doordat we de rand van de mouw gebruikten, moesten we dit niet meer eerst omzoomen). De lijm even laten drogen en met de naaimachine er over, zigzaggen over de andere randjes en klaar! mooie t-shirt voor mijn mooi meisje!

Dan kwam er nog een feestje aan, waar we ons mochten verkleden... de Frozen gekte is hier nog niet over, en ze wilden eerst allebei Elsa zijn! Maar toen mijn middelste mini-mij haar hemdje van Olaf zag, was ze eigenlijk wel erg enthousiast... een heel bolle rok met heel wat tulle eronder en ze werd een echte Olaf. En de rok kan nog hergebruikt worden als prinsessenrok. Ze was in de wolken.












De oudste zus kon dus zonder problemen Elsa zijn. Ook hier gebruiken we als basis een wit hemdje, Een blauwe katoen, en een lichte flexibele tulle met zilveren sterretjes erop.  Een spit in de rok, want Elsa haar rok heeft een split, mama!, en op de schouders en de nek rand aan de rug de tulle rimpelen en klaar. Ze was in de wolken met haar simpele versie van haar Elsajurk!
 En voor de kleinste mini-mij werd er nog eens een olden goldie uit de kast gehaald, die we ook zelf gemaakt hebben en die alledrie de meisjes op een punt of een ander wel eens gedragen hebben. Onze kleinste mini-mij werd een aardbeitje!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten