dinsdag 2 december 2014

Zwart

En nog meer rouw... Mijn dooppeter, mijn pepe, mijn grootvader, is overleden en wordt begraven... Ik wilde graag voor alledrie de kindjes een zwart kleedje voorzien, maar chaos na ziekenhuis met de kleinste mini-mij, en mijn eigen ziekenbed, evenals een koppige naaimachine vertelden me dat dit uiteindelijk een te ambitieus project was... De naaimachine van een vriendin bracht soelaas... Al zal het kleedje voor de oudste mini mij ook nog wel gemaakt worden. Het is immers al klaar geknipt en voor een deel genaaid.
het kleedje met de witte bloemetjes is voor de kleinste mini-mij... met een groen accentknopje en met een katoentje met roze rozen aan de binnenkant... 
 
Dit is het kleedje voor de middelste mini-mij... zwart met een gouden rand en een goud-gele knoop... de kleur daarvan heeft ze zelf gekozen, net als de binnenkant, het katoentje als voering... het patroon is de A-lijn jurk van FEMMA-naaiboek.
 de binnenkatoen is eentje met witte bollen en witte bloemetjes... het mocht toch nog iets of wat speels zijn... maar de jurk past wel voor zowel de feestdagen als voor de begrafenis.

 
dit was de chaos van een paar dagen geleden... 3 jurkjes tegelijk is misschien iets te ambitieus! maar ze waren allemaal geknipt, en de basis gespeld... 

de stof komt van arteveldestoffen op de vrijdagsmarkt in gent. zowel de zwarte katoen als de ribfluweel en de stof voor de kleinste jurk...

Ondertussen hebben we deze stoere jongens ook eens in gebruik genomen... deze kwamen uit de schatkist van de meme van mijn man. fantastisch leuk speldenkussen...

En we doen ook nog altijd mee met het swappen (het uitwisselen van cadeau's)... ik maakte eerder iets voor een super lieve dame en een andere super fantastische lieve dame maakt deze kleine attentie voor mij... (het moest in een enveloppe passen en de kostprijs moest minimaal zijn)
de middelste mini-mij was al helemaal jaloers! ('voor mij he mama?!')

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten