zaterdag 27 april 2013

home alone

 Het is een heerlijk druk weekend! Maar dat dan wel op een goede manier.
Mijn jongste broer is Chiroleider en voor het inzamelen van wat extra centjes organiseren ze zo af en toe es een activiteit niet voor de leden (kindjes) maar voor mama's/papa's/oudgedienden/andere aanverwanten/geïnteresseerden. Op vrijdagavond was er dit weekend de jaarlijkse quiz. En naar ondertussen ook jaarlijkse gewoonte willen ik, mijn man, mijn andere broer en 1 van mijn zussen met haar vriend(je) ook wel zorgen voor wat geld in het laatje. Een drankkaart ,












Een antwoordenblad en een stylo,












af en toe een lekker knabbelbordje,












Een glas met vloeibaar lekkers


















 En we zijn klaar voor de kwis.
We zijn niet echt hoog geëindigd, eerder ergens in de middenmoot, maar we hebben wel wat plezier gehad. En dat is het voornaamste.

Zaterdag.
Na het achterlaten van de kindjes bij de oma (die ook gisteravond al gebabysit heeft), op weg naar huis even stoppen voor schoenen, een verjaardagscadeau voor de man,  een kleedje voor een trouw voor binnen twee weken, en boodschappen zodat we vanavond iets lekkers kunnen eten en dan kunnen we beginnen aan het grote werk.
Het huis moet grondig gekuist worden (door feestdagen kan ik geen beroep doen op mijn super goede en lieve huishoudhulp en moet ik mezelf toch maar eens voor de uitdaging stellen om te dweilen en te kuisen). Ik ben er absoluut niet goed in, ik doe het niet zo heel erg graag, en ik ben super trots op mijn hulp die dat super goed doet, zo elke week een keertje. Maar zo af en toe moet dat zelf nog eens gebeuren.

Er moet ook gestreken worden en een hoop schoolwerk gedaan worden.

Manlief gaat deze avond sporten, en is pas laat terug thuis, en ik maak mezelf dus maar een kop koffie met chocoladepoeder van Nesquick er op en kan er aan beginnen.


 


 Ik ben ook super blij om te merken en te zien dat mijn aardbei plantjes ondanks mijn (niet zo) ontzettend groene vingers de strenge winter overleefd hebben en recentelijk aan de bloei geslagen zijn... hopelijk binnenkort oogst? 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten