woensdag 10 april 2013

laat-avond-creativiteit

Als de kindjes in bed zijn, de was gedaan, er gewerkt is en gekookt en gestofzuigd en verhaaltjes voor gelezen is er af en toe wat tijd voor mezelf over.
En dan besteed ik die vrije tijd nog vaak met dingen voor mijn kindjes doen. Gelukkig houden we wel van dat creatieve bezig zijn.

Dus heb ik mijn penselen genomen, mijn verf (voor allerlei verschillende soorten ondergrond) en ben ik aan de slag gegaan:




De beestjes hebben hun tweede laag gekregen, mijn kommetje en schaaltje hun eerste en aangezien Lore een t-shirtje kreeg van mama, mogen we voor Hannah niet onder doen.


Het t-shirtje komt van de zeeman, voor 3 euro of zo, en de verf had ik nog.
en ik heb die tekst zelf uit gevonden? nee hoor. Je kijkt gewoon rond op internet en in de plaats van een dure curstom made t-shirt te kopen, maak je er 1 zelf voor veel minder geld. uiteraard is de 'Hannah' een eigen aanpassing.

Hoe heb ik de schaal en het kommetje gemaakt? pak een groot blok klei, rol een bal, duw die plat to een ronde schijf en pak een stuk klei in een platte rechthoek (een lange) en rol die rond de ronde schijf, duw alles aan, vul gaatjes en maak glad, en de randjes vanboven plat duwen naar buiten toe geeft dan een resultaat als het blauw met roze kommetje...
verf met decorlak (of andere lakverf of gebruik plakaat verf en doe er een laagje lak over) als het droog is, en klaar is kees of jos of jacques of pol...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten