dinsdag 8 april 2014

nog meer rokjes! lenterokjes! net een wei vol bloemetjes :)

Omdat ik tegelijk zo tevreden was over het patroon van het dubbelrokje, en tegelijk wel teleurgesteld dat het gemaakte rokje nog te groot bleek, en ik ondertussen nog altijd aan het 'wachten' ben op nummertje drie,... ben ik vandaag nog es aan de slag gegaan met de kleinere maatjes van het patroon.
Een rokje voor Hannah en eentje voor Lore, zelfde stofjes, maar andere afwerking (andere kleur draad, andere band, bij Lore nog een zakje, anders weet ik op den duur bij het strijken niet meer wie welk rokje had,... En die een maat verschil, maakt toch wel een groot verschil.






Uiteraard levert dat twee schitterend contente kindjes op. Voor Lore, die toch weer wat ziek is, en last lijkt te hebben van haar neus/adem, was het even een korte opkikker, tussen het knuffels nodig hebben door.








 Gelukkig had ik tussendoor wat hulp...

Gisteren hebben we ook een ijsdoos leeggegeten met zen allen, (hmm, lekker met wat verse ananas), deze in de vaatwas gestoken en vandaag was deze droog. Omdat ik een grote bak heb waar alle naaibenodigdheden inzitten, maar dat nogal ongeordend is, had ik een doos nodig voor linten, paspel-band en biaisband. En hoewel er daar heel mooie dozen voor op de markt zijn, ben ik van het principe: waarom een nieuwe doos kopen, als een ijsdoos even goed voldoet...
met 2,5 euro aan gekleurde siertape uit de action, heb ik de doos
samen met de oudste dochter versiert en voila: mooie, unieke doos :)













Geen opmerkingen:

Een reactie posten