zondag 6 april 2014

rokje

We zijn nog steeds aan het wachten op ons nummertje drie. Het is een koppig volhoudertje deze keer :)
al bijna zo'n 6 daagjes na verwachtte datum, maar das nog ok :)

ondertussen nog steeds bezig met mijn granny-projectje. Maar je hebt er echt wel veeeeeel nodig om een beetje een dekentje te hebben dat toch wat een deftige omvang heeft :) en elke granny vergt toch ook de nodige tijd. En op den duur lijkt het alsof het nooit af gaat geraken :)

Vandaar, vandaag, na het opruimen en de valies nog es checken etc,... Nog es even achter de naaimachine gekropen.
een patroontje van bandenlint.be Eigenlijk valt het wel mee. 2 A-lijnrokjes, maar in plaats van de boordstof gewoon op 1 rokje te naaien, maak je gewoon elke kant van de boorstof vast aan 1 van de rokjes en je plooit ze daarna tegen elkaar. nog een boordje eraan en klaar :)

Eerste keer dat ik tricot moest afwerken, dat ik een tricotsteek moest gebruiken (heb toch even moeten opzoeken welke steek dat nu was en het is blijkbaar de 'zigzagsteek in streepjes'

Ook de eerste keer dat we boordband gebruiken. Je moet dus echt goed kijken welke kant de binnenkant is van de boordstof :) En het is vooral handig om je boordstof gewoon strak te trekken, gelijk met de stof en die dan vast te spelden. Gebruik misschien of hulp, of een zwaar laag gewicht, want ik had een erg onhandig gewicht (een fles) die steeds in de weg stond :).


Is nog wel een handig patroon, want kan het even goed gebruiken om simpelweg een A-lijn rokje te maken, zonder het tweede binnenste rokje te maken. veel mogelijkheden.

Morgen foto's met 'model', dat hopelijk heel blij zal zijn.

update:

het rokje viel wat groot uit. Ofwel naai ik te zuinig op mijn naad en knip ik ook teveel naad, ofwel vallen de maten van dit patroon wat ruim uit? Of ik moet een kleinere tailleband nemen?
Maar niets dat een veiligheidspeldje voorlopig niet kan oplossen, tot ze er wat ingegroeid is :)

Een echt fotomodel: en zusje wou ook meedoen, in pyama :)








Geen opmerkingen:

Een reactie posten