zondag 10 augustus 2014

een pyamabroekje voor deze winter

De klim en klauterbroek van Kiind is bij ons al vaak als basis gebruikt voor vanalles en nog wat. Nu voor een pyamabroek. hier vind je dat patroon. Ik maakte de broekspijpen opnieuw wat langer, ik gebruikte boordband met een rekker, zoomde onderaan gewoon om en smokte toen 3 rijen aan de broekspijpen.
De eerste keer dat ik dat 'smokken' met de machine deed. Echt wel nog gemakkelijk!










Het T-shirtje is van H&M, eentje dat hier nog lag. (Bij ons liggen de pyama-onderdelen gewoon per soort, broeken bij broeken, t-shirts bij t-shirts etc, en het gebeurt heel vaak dat een roze broek met een groene t-shirt of iets anders gecombineerd wordt, voor een pyama maakt dat niet uit :) )
stofje: van de rommelmarkt, iemand die restjes en lapjes verkocht. Een soort blinkend, satijn(?)achtig stofje... Heerlijk zacht. En op een klein hoekje na, heb ik hiervoor de hele stof gebruikt :)
Dat zal fijn zijn deze winter, om aan te trekken. Morgen reactie van oudste mini-mij afwachten.



Een dino met een pyama en een hoedje van papier....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten