dinsdag 21 oktober 2014

een 'fris' winterjurkje














Omdat de winter van zichzelf al redelijk donker oogt, wilde ik voor mijn dochter een jurkje die iets warmer is en dus gevoerd is. Ik vond in een uitverkoopje een fris, toch iets dikker stofje, en heb er een heerlijk gevoerd jurkje van gemaakt, gebaseerd op het feestelijk jurkje uit het femma naaiboek.
de voering is gewoon het jurkje, het kleedje zelf heb ik alleen het bovenstuk genomen, het onderste stuk is een hele grote lap rechthoekige stof die ik bovenaan met plooitjes heb vastgemaakt...

 Een jurkje voor de oudste mini-mij, en met een bruin truitje, een witte broekkous en een witte tshirt eronder, moet dat wel lukken... nu heb ik nog een reden om op zoek te gaan naar bruine schoentjes.  iemand een paar over in maat 24? :) ;)





















oh, en het allerleukste: het is een stofje dat heel weinig strijkwerk vraagt! joepie!


En kleine zus wilde wel eens 'showen'




Geen opmerkingen:

Een reactie posten