donderdag 19 februari 2015

een meisjes dino

Mijn oudste mini-mij haar obsessie met dino's blijft maar duren, en dus kreeg ze onlangs in de solden een T-shirt, hoe kan het anders, uit de jongens collectie, in donker groen, met een stoere dino op, met een zonnebril en een hawaïhemdje. coole T-shirt, maar hij past wegens de kleur en vorm alleen bij een jeansbroek en als ze dan haar haar op een staartje heeft en je kijkt naar haar frontaal, dan ziet ze er een beetje uit als een jongen... op zich: ach, mij maakt het niet uit, zolang zij zich er maar goed bij voelt.
En dan denk ik: al die stereotypen in de kleding. Alsof meisjes geen dino-fans kunnen zijn. En nu hoor ik al jaren van meisjes die fan zijn van dino's (en ook van jongens die roze als lievelingskleur hebben, maar vind maar eens mooie stoere roze jongenskledij zonder strikjes)... en ik vraag me af waarom de mode-mensen daar niet op inspelen? ach ja, dan doen we t zelf

Het resultaat is een hemdje (deze keer) met een meisjes T-rex, met een kroon (zoals gewenst), een strik (zoals gewenst) en lippenstift (zoals gewenst), aangevuld met een bosje bloemen met knoopjes als bloemkopjes.

 

Een verrassing voor als ze morgen thuis komt van een nachtje op logement bij de grootouders. 

 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten