donderdag 12 december 2013

voor de kindjes (voor wie anders :) )

Mijn dochters gaan elke morgen met papa mee naar het werk. Uiteraard met een heel klein ommetje naar het gebouw ernaast, waar de creche zich bevindt. En dat elke morgen met fiets en fietskar.
In deze frisse (Understatement?) tijden is het dan ook aangeraden aan die kleine passagiers om zich toch een beetje warm te kleden. En dan is zo'n zelfgemaakte sjaal altijd wel leuk. Ik heb mezelf dankzij een goddelijke Nederlandse dame op Youtube leren haken en heb zowel voor Hannah als voor Lore een sjaal gemaakt. Afin, die voor hannah is af, die voor Lore is in productie.Voor Hannah is hij wit, lichtroze en donkerroze, Lore krijgt groen, geel en blauw.

Maar met de feestdagen en de uitgebreide menu's voor de deur ben ik ook achter mijn naaimachine gedoken. Een avondje knippen, veel spelden en alles vastnaaien leverde mij 2 slabbetjes op.
Niet dat ik niet een heleboel slabbetjes heb. Tuurlijk wel. Met twee peuters is dat een must. Maar het ding is, die zijn meestal niet bepaald heel lang, dus onderstuk T-shirt en broek worden toch vuil, waarom ze dan nog een slabbetje aan doen, en ze zijn een enkele laag dunne badstof (of hoe dat ook moge heten), en als Lore dan eens haar beker water/melk/plakspul over zich heen kapt omdat de oog-hand coordinatie nog vollop aan het experimenteren is, dan is de t-shirt toch nat. Eigenlijk was er dus nood aan: voldoende groot en voldoende dik. Een laagje katoen achter de badstof doet toch al es een klein beetje extra voor de absorptiekwaliteit (een beetje toch) en het geeft een leuk effect, zonder dat je er een extra dure badstof voor moet kopen. Ik gebruikte gewoon restjes katoen die ik hier nog ergens liggen had :)


Nu nog even wassen voor we het kunnen gaan gebruiken, en dan dit weekend, op het familiefeest, de eerste test. Spannend. Een klein kerstcadeautje :) voor mijn schatten.

Voor wie zelf wil proberen: de mijne zijn 30 cm breed, 35 cm lang/hoog, en de hals start op 8cm, gaat 5 cm omlaag en komt terug omhoog op 22cm in de breedte. (als je t snapt?) Als ik de tijd vind, maak ik er wel eens een tekeningetje bij. En ik zal er aan proberen denken ook een verslagje te typen over de effectiviteit :)

liefs
xx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten