maandag 2 december 2013

zwangerschapsbloes van mannenhemd.

ik vond hier: http://diymaternity.com/tops/shirred-maternity-tunic-top/ een leuke tutorial over hoe ik zelf goedkoop een zwangerschapsbloes kan maken. En dat heb ik geprobeerd. Niet dat ik niet gesukkeld heb, met naalden en stukken stof tussen andere steken en ze daar houden etc.

soit: het is me redelijk goed gelukt om er ook zo eentje te maken. al kan ik je volgende raad wel meegeven.
als je met elastische draad stikt, zoals in bijna elke handleiding van naaimachines staat, dan moet alleen de draad vanonder in het spoeltje, elastisch zijn, en de draad die vanboven op je machine zit, mag dus een niet-elastische draad zijn. na een uur sukkelen, ben ik overgeschakelt op handwerk, om dan s' avonds in een discussie op facebook met een vriendin over het betreffende onderwerp tot de conclusie te komen dat het een zinloze poging was om mijn elastiekdraad (die veel te dik was) te proberen in het gatje van de naald van mijn naaimachien te proberen foefelen.

Een daaruit optredende extra tip die ik kan meegeven: lees de handleiding van je naaimachine en houdt ze ook liefst bij, want je kan ze niet echt lezen achteraf als je ze wegsmijt :)

Het is even wat werk, maar voor de iets handiger naaisters onder jullie zal deze bloes vast geen probleem opleveren.
voor iets van een 3 of 4 euro vind je zo een leuk hemd in de kring- of tweedehandswinkel die ruim en groot genoeg is, en met een half dagje werk, heb je een nieuw kledingstuk, veel plezier en weinig geld uitgegeven :)

groetjes en als je het zelf wil proberen: veel succes!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten