maandag 17 maart 2014

Granny square. granie watte? wel zo van die ouwe bommadekens zo...





      



Een tijdje geleden kon ik via de dame van een andere geweldig blog (http://dianaswereld.nl/) een boekje overnemen over het haken van grannysquares... geweldige dingen staan er in om te maken, maar de uitleg van hoe je er aan begint, was eerder sober. Eerder denk ik in de zin van: nog even korte herhaling als je al een tijdje geen meer gemaakt hebt maar je kan het eigenlijk wel...


Gelukkig staat internet vol met tutorials, en blijkt dat deze van onze noorderburen toch altijd wel duidelijk en eenvoudig uitgelegd zijn met fantastisch beeldmateriaal. Bij deze dus maar eens aan begonnen. (na voor 5 euro een paar km wol in de zeeman te hebben aangeschaft)


Al een tijdje wil ik dus beginnen aan zo van die keischattige retro-zelfgemaakte-bomma-dekentjes, je weet wel, zoals er een heel afgebleekt misschien nog bij je overgrootmoeder of zo in de zetel ligt (al heeft geen enkele van mijn grootmoeders er zo 1, heb dan wel een heel vooruitstrevende grootmoeders denk ik :) ) Of alleszins, zoals je op tv bij de grootmoeders in de zetel ziet liggen :)

(zoals deze dus)



er bestaan heel geavanceerde versies van zo'n dingen:
    



maar zover wil ik zeker nog niet gaan... laten we maar basic beginnen...





het eerste exemplaar is al redelijk geslaagd... nu op weg naar de volgende euh... honderd? hoeveel heb je er zo eigenlijk nodig voor een deken :) Ben dus nog wel even bezig hieraan ... maar gelukkig kan je buiten 'wachten' niet zo veel doen in de verloskamer, en met wat geluk, kan ik dus wat wol, een schaar, een haaknaald meenemen en wat van die dingetjes maken. En sowieso, in mijn rustmomenten overdag, nu ik niet zoveel meer kan doen, en het ook de moeite niet meer is om met mensen af te spreken om iets leuks te gaan doen (wat ook fysiek gewoon niet meer zo vlot zou gaan), kunnen we 's avonds mss wat bekomen met deze dingetjes... hoeveel zou ik er kunnen maken voor ik met drie kindjes naar buiten kan komen? We hebben uitgerekend nog zo'n 2 weken te gaan...En laten inleiden doe ik pas ten vroegste 8 of 9 dagen erna... dus das nog een goeie 3 weken en een beetje.... (met ondertussen het huishouden niet te vergeten, mijn oudste die ondertussen naar school gaat en dus 's avonds iets meer aandacht vraagt door oververmoeid maar niet willen toegeven, enzovoort)...
Tellen jullie mee af?





1 opmerking:

  1. Ineens ontdek ik je site. Dank je wel voor het noemen van mijn blog!

    BeantwoordenVerwijderen