donderdag 6 maart 2014

vasten, dag 2, flokdinges

op het stoffenspektakel al elke keer zo van die opstrijkbare figuurtjes in flockfolie (of hoe heet dat/schrijf je dat) zien staan en elke keer wel vol bewondering staan kijken, maar hoe gebruik je zo iets? En is dat wel praktisch kwa wassen enzo meer.
Nu heb ik een hele reeks spulletjes voor ons nummertje drie gemaakt en toen dacht ik: zo'n wikkeldeken moet toch niet zoveel in de was als een t-shirt of een rompertje, Laten we het daar eens mee proberen.
Dus: dit is het resultaat. Ik had wel wat schrik in het begin om het strijkijzer er dus lang op te laten staan (meer dan 10 seconden vind ik erg lang!!!!) dus toen dat er eigenlijk niet zo goed aanhing (heel voorzichtig geprobeerd) toch nog wat langer strijkijzer erop gehouden zoals ze gevraagd hadden op de verpakking (20 seconden lijkt een eeuwigheid en je ziet in je gedachten al meteen alles geruïneerd en verbrand door het strijkijzer :) )
Maar het ging goed: Mijn kleinste mini-mij heeft het wikkeldeken daarna voor even geconfisceerd (het ligt ondertussen terug veilig in de valies voor het ziekenhuis) om al wat te oefenen op haar pop.


Ondertussen gaan de vasten vrolijk voort. Nadat we vanmorgen nog om wat geniale vondsten op tweedehands gegaan zijn, en boodschappen gedaan hebben, was het slaatjestijd, en ook de kindjes moesten het eens proberen. gemengde reacties, bij elk. Op zich vonden ze het wel lekker, maar nogal gek :) ze zijn zoiets dan ook niet gewoon.
ik vond het verrukkelijk.

groenten fijnsnijden: een halve chinese kool, een halve komkommer, een halve venkel, een kwart ramanas, een heel bakje kerstomaatjes, rode bonen uit blik en een handvol pecannoten. Alles samen in een kom.
vinaigrette voor erover: 3 el xeresazijn (zou wss met andere rode azijn ook gaan), 4 el witte azijn, 3 el water, 4 el sesamolie, peper, een eetlepel mosterd, bieslook en een zakje van dat vinaigrettepoeder (waar je normaal alleen water en olie aan toevoegd) en dat alles mengen en erover gieten (over de groenten wel te verstaan)
en daar een bruine boterham met verse kaas erbij.

HEERLIJK!

gelukkig is het heerlijk weer, dus past zo iets wel.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten