woensdag 25 juni 2014

creatieve verslaving

Er gebeurt hier vanalles in ons huisje.
Huishouden, wassen, strijken en veel zorgen voor de drie lieve mini-mij's, en de grote tegenhanger van mij :)

Maar creatief zijn is verslavend, en hoe meer je het doet, hoe meer projecten er in je hoofd opbobbelen... En hoe meer je het moet doen om tevreden te zijn :)
Soit, ik heb me deze week dus wel es laten gaan en tot nog toe geen tijd genomen om foto's te trekken en het jullie te tonen :)
(Maar een mens moet toch af en toe een beetje trots zijn op zijn werk en het willen tonen aan de hele wereld)







Ik heb al een hele tijd niet meer met fimo gewerkt, en heb er wel nog heel veel van. Ik heb mezelf dus geloofd om die fimo nu gewoon op te maken, zodat ik weer plaats heb in de kast voor andere dingen. Maar wat maak je daar dan mee, zonder dat je je kast dan met nog meer nutteloze dingen vult. En veel kasten of vensterbanken waar veeeeeeel kleine dingetjes op kunnen als versiering zonder dat er 1 van mijn mini-mij's aan kan om er mee te spelen en dan per ongeluk stuk te maken, heb ik niet...
Maar gelukkig weet ik van een vriendin dat ze dol is op giraffen... En ik ben heel trots op het resultaat :)




 











Binnen 2 weekjes (ongeveer) gaan we er een weekje tussenuit.  De schoonouders gaan ook mee :) maar aangezien zij de kleerkasten van mijn mini-mij's niet goed kennen en mijn man op dat vlak een beetje onzeker is (ja maar, is dat nu een hemdje van Lore of van Hannah? en welk badpak is van Liesl?), moest ik een oplossing zoeken. (al denk ik soms: kijk gewoon naar de maat???)
Soit: 3 tetradoeken (omwille van goedkoop, makkelijk uit te wassen, en al in een gemakkelijk formaat met zoom) bieden Soelaas.

HOE?
Knip de tetradoeken gewoon in twee en vouw de twee korte stukken zoom tegen elkaar. naai de twee naden toe, draai om en klaar. Heb je zoals ik meerdere kindjes: schrijf de naam erop, wat er in zit (bv: ondergoed, zwemgerief) en maak er desnoods nog een tekeningetje op :)
We gebruiken hier thuis ook plaklabels voor sommige dingen voor de kindjes en ze hebben elk een eigen symbool (Hannah een draak, Lore een bij en Liesl een lieveheersbeestje, of een lievebeestje) 
ik gebruikte die symbolen opnieuw, zodat de kindjes ze ook gemakkelijker kunnen herkennen.
Ik gebruikte textielverfstiften.
 En Hannah en Lore mochten zelf hun kleurtjes kiezen.


Ik maakte onlangs ook twee paar oorringen en maakte nu de ketting en de armband bij het ene paar. 



'kleuren van de zee'. 














Een uilenketting


 En in de kringwinkel vind je soms voor een euro hele grote zakken met allerlei parels. daar vond ik deze grote schatjes in:

 En dat werd dus een roze armband.



En dan ben ik ook nog met dit projectje bezig en verder aan het werken. Nog een paar rijen en een rand. nog een paar uurtjes werk dus :)




Geen opmerkingen:

Een reactie posten