vrijdag 30 januari 2015

best wel trots - vissenkleedje :)

Een kleedje voor het tussenseizoen, met een zomers stofje, maar dat ook nog wel op wat koudere dagen eventueel kan, volledig gevoerd dat het toch warm genoeg is, maar in katoen zodat het ook weer niet te warm is, aangezien het een jurkje voor de lente moest worden... Eentje voor de kleinste mini-mij :)




Het stofje lag al klaar... ik wist al een hele tijd dat dit stofje er eentje werd voor een jurkje. Eentje voor mini-mini-mij (want het was een fantastisch lapje gekregen van een super vriendin, dat we kregen bij de geboorte van dit fantastische karaktervolle mensje, om iets voor haar mee te maken, alsof ze wist dat dit stofje perfect bij haar karakter zou passen)...


Stof voor durf het zelvers in de bib gevonden, patroontje overgenomen. (men vertelde me dat dit heel smalle maatjes zijn, en hoewel ik geen dikke kindjes heb, heb ik er ook geen smalle). Een beetje op de gok wat het zou geven :) op het eerste zicht ziet het er wat aan de grote kant uit, maar schijn bedriegt waarschijnlijk...

Met het laatste vierkantje van de stof, maakte ik nog een visje. een bijhorende knuffel. met een roze en een oranje oog, en eigenzinnig, zoals het mini-meisje, een hanenkam :)
Tja, ze is nog wat klein voor een sjakos.



 Morgen nog knoopjes op de achterzijde van de jurk en dan passen...









Geen opmerkingen:

Een reactie posten