maandag 5 januari 2015

Swapjes en kerstcadeaus

Zo, Kerst is weer gepasseerd, Nieuwjaar ook... En het is de beste tijd van het jaar! (vind ik toch, normaal gezien)... We moesten een aantal mensen missen dit jaar, voor het eerst. Maar al bij al, was het een erg fijne periode! 

Bij deze dus: gelukkig nieuwjaar!
Bij ons in de familie trekken we (zoals in vele families denk ik) briefjes, zodat je maar voor 1 iemand een cadeautje moet kopen, maar dan wel veel tijd en liefde in kan steken. Aangezien mijn man niet zo goed is in tijd en liefde in cadeau's steken, betekend dat voor mij dan wel 2 cadeau's, maar dat vind ik nog zo erg niet :)
Mijn ene broer en mijn ene schoonzus (van de andere broer) kregen allebei iets heel persoonlijks en iets zelfgemaakt. Ze kregen zelfgemaakte vanillesuiker (a la Jeroen Meus, met een vanillestokje erin) en een keukenschortje... 
 Daarnaast deed ik ook mee aan een secret Santa Kerstswap. Ik maak een cadeautje voor iemand die niet weet dat ik voor haar een cadeau maak en iemand anders, van wie ik op voorhand niet weet dat ze een cadeau voor mij moet maken, maakt voor mij een verrassing. We gaan af op wat we van elkaar te weten komen aan de hand van de informatie uit het inschrijvingsformulier en hopen dat het in de smaak valt!

Ik kreeg erg mooi omkleedde potten die ik voor allerlei knutselspullen kan gebruiken
een super mooi tasje (dat ondertussen al meermaals gebruikt werd om een spelletje memorie van de kindjes in te steken om naar de familiefeesten te trekken en geen grote dozen mee te moeten nemen), en een doe het zelf slinger pakket met vogeltjes, waar ik nu al verliefd op ben (een beetje zoals die met de vlinders die al in huis hangt :) )
 
 
Zelf maakte ik iets voor een jongensmama. Hoewel de jongens nog niet zo groot zijn, maar dat binnenkort wel zullen worden, maakte ik een zelf ontworpen en met textielverf getekende automat, gaf daar bij textielstiften en liet hen de vrijheid zelf nog elementen toe te voegen om het creatief te houden. Voor de mama gaf ik wolletjes om te haken en een zelfgemaakt keukenschortje met zakje.


Ik was er stiekem zelf wel wat jaloers op :)
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten