dinsdag 26 maart 2013

Vleespastei

Zoals onze goeie buren, de Engelsen dat al eens durven doen.
Een heerlijke vleespastei!

Hoewel ik vanmorgen weer last kreeg van mijn schouder en dat betekend dat ik de komende twee dagen eigenlijk 'niets' zou mogen doen met alles wat eraan vast hangt (nek, arm, lijf, ...), kunnen dafalgan en ibuprofen wonderen doen.

 Ik gebruikte opnieuw een recept uit het boekje van delhaize. valt het op dat ik een fan ben van delhaize? en dan te bedenken dat mijn mama eigenlijk nooit naar delhaize ging.

  
Hoe??

neem volgende dingen klaar:
- 1 losgeklopt ei
- 1 rauw ei
- 2 vellen bladerdeeg (want zonder heb je eigenlijk alleen een stukje vleesbrood)
 - gehakt
- fijn gesneden kalfsstukje
- kruiden waar je van houdt (bij mij zit er in: peper, zout, chili, bieslook, piment, nootmuskaat, koriander)
- vier gekookte gepelde eieren.

zo maak je het:
- oven voorverwarmen (180°)
- snij de vellen bladerdeeg in vierkanten (al zijn er misschien die liever van rond houden?)
- met de overschot kan je figuurtjes maken die je erop kan plakken
- men het rauwe ei, het vlees en de kruiden
- doe de helft van het vulsel op het eerste vel deeg
- laat een rand vrij die je met los ei inwrijft
- doe de gekookte eieren op het vulsel
- doe de rest van het vulsel erop
- leg het tweede vel deeg erop
- doe het toe
- maak een gat vaboven
- doe de figuurtjes erop
- en smeer in met eigeel


en na ongeveer 3 kwartuur in de oven krijg je dit resultaat:
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten