zondag 9 februari 2014

zakje

Een hele tijd geleden had ik stof gekocht om een heerlijk zacht dubbel dekentje te maken voor baby 3 die op komst is.
Gisteren maakte ik met het zelfde stofje (het restje, dat over was) een zakje voor de luierdoekjes en eerder maakte ik al een slabbetje ook.








maar nu had ik toch nog een beetje stof over. Daarom maakte ik nog een tasje, om luiers in te steken, of om bv kleertjes in te steken, voor in het ziekenhuis als hij/zij geboren wordt. Het formaat heeft bij afwerking wel iets weg van een laptophoesje, maar dan te klein voor mijn laptop. Alleszins, als ik daar mooi de hemdjes, en wat kleertjes kan steken om het zo wat 'appart' in mijn valies te hebben, dan is dat ook goed :) En nu is al de stof toch op :)


Dit was de eerste keer dat ik paspalband (of hoe heet dat spul) geprobeerd heb, en het is wonderwel redelijk goed geslaagd. Ik dacht dat ik geen ritsvoetje had of toch niets dat zou voldoen om dit te doen met de naaimachine, maar wonder o wonder, het is toch gelukt. Had iets van een voetje dat een beetje leek op een ritsvoetje, en daarmee ging het.
Dus nu heeft mini-3 een hele reeks bij elkaar passende items :)
Moet zeggen dat ik het zo wat uit mezelf ineen gestoken heb. niet echt een patroon gevolgd. Een beetje zelf uitgevogeld. Er zitten nog een paar foutjes in, maar al bij al. Ben ik toch tevreden.
Nog iets van een 7 weekjes aftellen :)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten