zaterdag 17 mei 2014

creatief weekendje

Ik zag vorige week zondag mijn mama niet echt. Je kan immers niet overal tegelijk zijn. Maar dat gaf me stiekem nog wat extra tijd om mijn moederdagcadeautje af te werken: een paar fleurige pannenlapjes: 
Hoe? Wel: een boekje diende als 'patroon' (zo een vierkant kinderboekje). 4 keer het katoentje uitknippen, + 2 lange repen voor 'biais' of boord. En vier stukken fleece uit een heel lelijke (oude) fleece-rok. Daarna 2 stukken fleece tussen 2 katoentjes (met goede kant naar buiten) leggen. 'het patroon' erop stikken (kies je zelf hoe of wat). Biais maken of boord maken van lange repen stof, best breed genoeg, wegens dikke stof. Boord vastspelden en stikken. klaar. Je kan nog een lusje aanmaken ook, door wat langer biais te nemen, en dat in een hoekje tot een lusje te stikken. 
Gelukkig had ik hier nog een envelopje liggen van een super leuk cadeautje voor Liesl. Die kon ik gelukkig ook meteen hergebruiken :) 

Daarna het onderbroekje van 'Van Katoen' afgewerkt. Het lag al uitgeknipt klaar, maar het was nog niet gemaakt. Ik vond dat niet gemakkelijk. Er zitten wss heel wat foutjes in. Maar het is draagbaar en het is 'maar' ondergoed. Al ziet het er van ver wel goed uit.
Dit weekend ook familiefeest. Mijn oma werd 70 en dat werd uitgebreid gevierd. Omdat ik eigenlijk graag mijn 3 meisjes allemaal in het nieuw wou steken, begon ik aan mooie A-lijn jurkjes van 'De Droomfabriek' (http://dedroomfabriek.blogspot.be/2011/07/gratis-patroon-babyjurkje-maat-68-tm-92.html)
Alles klaargeknipt, en dan beginnen stikken. Uiteraard veel te laat aan begonnen, want alleen dat van Liesl is afgeraakt.

Van Links naar Rechts: prinses Liesl, prinses Lore, prinses Hannah.
Omdat na de drukte van het eerste deel van het weekend, iedereen hier pompaf was, kon ik gebruik maken van wat 'alleen'tijd. Alleentijd = creatijd :). Liesl is naar de grootmoeder omdat we morgen naar Bellewaerde gaan. Zo kan ik vannacht eens aan 1 stuk doorslapen en uitgerust de pretpark uitdaging tegemoet treden. Lore en Hannah uitgeput van het vele spelen op het familiefeest, en mijn Koning Papa uitgeput omdat hij gisteren naar een soortement van 'reunie' met studentenmaatjes geweest is. (en dus uiteraard erg laat, of moet ik zeggen vroeg, thuis was). Er stonden al eeuwen 3 houden popjes te wachten om eens onder handen genomen te worden, en het resultaat zat al lang ongeveer in mijn hoofd. Nu is het er ook 'echt'. Heerlijk, nog eens mijn verfborstel en lijm vastgehad.


Lore

Hannah
Liesl












En omdat de zon scheen toen we thuiskwamen en Lore nog het minst moe was van allemaal de prinsessen en koningen, mocht zij met mij nog even genieten van het creatieve bezig zijn:

Op straat spelen moet kunnen, vind ik. We zouden er meer voor moeten pleiten om maatregelen te nemen die dit mogelijk maken. Want zonder tuin, is de dichtstbijzijnde buitenspeelmogelijkheid: de stoep (en voor sommigen is dit ook de enige mogelijkheid)

En uiteraard horen daar altijd mooie foto's bij :) 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten