zaterdag 10 mei 2014

rompertje wordt T-shirtje

Sinds de geboorte van Liesl, ben ik er om verschillende redenen nog niet in geslaagd om nog eens wat tijd voor mezelf met mijn goede vriend 'Naaimachien' door te brengen. (heb tijd voor mezelf hoofdzakelijk gebruikt als bad-tijd, ipv snel snel een douche of dergelijke zaken). Maar vanavond is het gelukt, en uiteraard loopt de tijd altijd uit als ik met 'Naaimachien' bezig ben. Ik zal er later deze nacht of morgenvroeg waarschijnlijk enorm veel spijt van hebben (door slaaptekort, maar eigenlijk is dat de laatste tijd toch iets dat we meer dan gewoon zijn, Slaaptekort wordt stilaan ook onze viend :) ). Het was het toch waard.

Na mijn huisje klaar gemaakt te hebben voor het mini-samenkomst-familie-feest-dingetje voor de verjaardag van mijn man, mijn naaimachien uitgehaald. Hoofdzakelijk om 2 broeken (eentje voor Hannah en eentje voor mijn man) te repareren.

Maar daar lag ook nog een rompertje van Lore op mijn bureau/naaitafel. De knoopjes onderaan waren losgekomen, of het boordje met de knoopjes derop. Er zat dus een groot gat in, en eigenlijk maakte het niet zo veel meer uit of je het nu toe deed of niet. Maar omdat ik het toch wel een leuk rompertje vond, had ik wat moeite met 'wegsmijten'. (Ben daar eigenlijk tout court niet zo goed in)




Heb er dan maar de knoopjes afgesneden, en heb er een T-shirtje van gemaakt. Randje met zigzag gedaan, maar dat geeft zo een leuk effect als dat tricot is, en dan een vilten figuurtje uitgesneden, dat erop gespeld en dan met een heel fijne zigzag gestikt...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten