dinsdag 13 mei 2014

tutjeskoord + handleiding

Ik had een uurtje tijd vanmiddag. Lore in haar bedje, Liesl nog flink aan het slapen, en nog even voor school van Hannah gedaan is.
ik kon kiezen uit volgende activiteiten:
A. strijken
B. stofzuigen en dweilen
C. slaap inhalen
D. tijd voor mezelf nemen achter de naaimachine (eigenlijk in eerste instantie geen optie)
strijken is voor morgen, terwijl ik 's middags samen met Hannah een disneyfilmpje kijk tijdens middagdutjes van Lore en (hopelijk ook) Liesl. stofzuigen voor na het eten straks (anders moet het straks toch nog eens). De beste optie (en meest verstandige etc) was eigenlijk wat slaap inhalen na 2 hele slaap-sobere nachten, maar dan passeer je de naaitafel en vergeet je de rest ;) (misschien komt het geheugenverlies ook wel wat door slaapgebrek ;) )

Er lag nog een restje van Liesl haar stof op de tafel. te klein voor grote projecten, maar groot genoeg voor een tutjeskoord... een half uur later was dit het resultaat:



omdat ik het zelf uitgedokterd heb, en voor later wil weten hoe ik het deed, alles even opgeschreven en ingescand. Ben immers wel trots op het resultaat. gebruik mijn handleiding gerust en vermeld graag even dat het van hier komt als je het online deelt ;)


geef gerust nog extra tips of aanpassingen door of opmerkingen als je merkt dat het op een andere manier beter gaat. 
En deel eventueel ook een foto'tje van jullie resultaten. Ben wel eens benieuwd of ik het goed en duidelijk uitgeschreven heb. 

En toen bracht de postbode ook mijn nieuwe tweelingnaalden. Hoe lief van de man... De Post maakt ons soms toch blij ;) En ook 3 leuke tricots...




2 opmerkingen:

  1. Hey,

    waar bestel jij online je stoffen?

    Als ik binnenkort tijd over heb tussen al die 1000'en ideeën in mijn hoofd (ik moet eerst mijn naaimachine n plekje geven ook nog) zal ik eens eentje proberen maken met je patroon.

    Groetjes,

    Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze stofjes kwamen van Fino in Fondo. Moest eigenlijk gewoon nieuwe tweelingnaald hebben (voor tricot), maar dan kijk je beetje rond en zie je zoveeeeeel geweldige mooie stofjes. Het poezenstofje kwam van de lenteschoonmaak... krijg je momenteel 20% korting :)

    BeantwoordenVerwijderen