maandag 12 mei 2014

Tricot enzo.

Hannah had heel veel hemdjes, maar heel veel in dezelfde, ondetussen te kleine, maat. Ze kan voorlopig nog wel even overleven, als we vaak genoeg (kunnen) wassen, strijken en plooien, maar in drukke weken zou het wel es krap kunnen worden. dus ik dacht: ik haal en lapje tricot en maak zelf hemdjes. Ik vond hiervoor een super leuk patroon bij Oon: http://oontje.blogspot.be/2013/12/het-van-katoen-ondergoed-patroon-vanaf.html



Dus ik vol goeie moed beginnen aan het marcelleke. eerste keer deftig met tricot gewerkt, (effectief online mijn verloren handleiding van mijn naaimachine opgezocht) en het ging redelijk goed. naden aan elkaar, omzomen onderrand,... ah: tweelingnaald nodig, nog nooit gedaan. Dus ik die tweelingnaald installeren en vol spanning en zenuwen dat een keertje proberen. Het ging redelijk goed. Tot net voor het einde een van de twee naaldjes brak op 1 van de weinige speldjes.

Vandaag dan maar een nieuwe besteld online. en eentje extra. Hopelijk komt die snel aan, dat ik kan afwerken ;) Het boxershortje zal dus ook voor later zijn.

Een tweede oud kapot rompertje van Lore tot T-shirt of hemdje omgetoverd. simpel, 10 min werk, en toch weer 'gerecycleerd'. Wegsmijten hoeft dus niet echt.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten